TIPS voor het maken van een affirmatie

 

1. Hou het realistisch en haalbaar voor jezelf. Vermijd uitspraken als ik voel me supergelukkig” als dit niet bij je past.

 

2. Verklaar je bereid. “Ik …(naam) ben bereid….,” Stel je open voor je nieuwe gedachte.

 

3. Zet je affirmatie altijd in de tegenwoordige tijd. Je onbewuste pikt de tekst altijd letterlijk op.

 

4. Druk je affirmatie op de meest positieve manier uit. Dus niet: “Ik verslaap me niet meer.” maar “Ik sta elke ochtend op tijd op.” Bevestig wat je wilt en niet wat je niet wilt (alles waar je je aandacht op richt, waar je op focust, groeit!)

 

5. Kort en simpel sorteert meer effect dan ellenlange verhalen.

 

6. Oefenen in de 1e, 2e en 3e persoon. Probeer uit, wat het beste bij je past, het meest goede gevoel geeft.

 

7. Een affirmatie maken, uitspreken en corrigeren doe je door: De affirmatie het liefst 40 á 100 keer per dag uit te spreken (zo vaak mogelijk voor een spiegel waarbij je jezelf in de ogen kijkt). Na ongeveer 30 dagen verandert je overtuiging (als je ook bezig gaat met je weerstand). Na 10 tot 15 dagen verandert er al iets.

 

8. Gebruik het liefst niet meer dan 2 affirmaties tegelijk, vooral als je er net mee begint. Later kun je dit wel uitbreiden tot hoogstens 3.

 

Ga naar Basistraining Louise Hay voor informatie over de halfjaarstraining.